Wekelijks Mediterraan dieet, het eenvoudige menu om af te vallen

0
Rate this post

Het mediterrane dieet is een van de meest heilzame diëten voor de gezondheid. Een jaar op de ranglijst staat het mediterrane dieet hoog funandfood genoteerd. Zonder contra-indicaties kan het gedurende het hele leven worden gebruikt.

De voordelen van het mediterrane dieet

Ontdek wat je kunt winnen door als een Griek of Italiaan te eten! Deze manier van voeren heeft invloed op:

  • De voordelen van het mediterrane dieethet verminderen van het risico op hart- en vaatziekten,
  • vermindering van de kans op kanker,
  • versterking van de immuniteit,
  • normalisatie van het lichaamsgewicht,
  • verlaging van de bloeddruk en bloedglucose,
  • betere hersenfunctie, ook bij ouderen.

Enkelvoudig onverzadigde vetzuren en omega 3 zuren

Het mediterrane dieet beschermt tegen hartaanvallen! Dit is wetenschappelijk bevestigd dankzij uitgebreid onderzoek. De invloed van voedingsgewoonten op mortaliteit door ischemische hartziekte werd onderzocht. Hoe hoger de inname van verzadigde vetzuren (van dierlijke oorsprong), hoe hoger de cholesterolconcentratie en dus des te meer sterfgevallen.

Mediterrane dieetprincipes

Het mediterrane dieet is eigenlijk een voedingspatroon zonder rigide regels. Het mediterrane dieet is voornamelijk gebaseerd op:

  • Mediterrane dieetprincipesverse groenten en fruit,
  • vissen,
  • noten,
  • olijfolie,
  • volkoren granen,
  • peulvrucht zaden,
  • verse kruiden.

De manier om maaltijden te bereiden

Het geheim van de gezondheid en het welzijn van de inwoners van Zuid-Europa, afgezien van de ingrediënten van de gerechten, is ook de manier om ze voor te bereiden. In die regio’s worden gerechten vaak bereid op een rooster of grill, gebakken in folie of gestoomd, waardoor ongezond bakken van gerechten wordt voorkomen. Groenten en fruit worden voornamelijk rauw geconsumeerd, waardoor ze rijk aan voedingsstoffen blijven.

Afslanken met het mediterrane dieet

Sommige mensen zijn bang om het mediterrane dieet te gebruiken als afslankmethode, omdat het grote hoeveelheden olijfolie en noten bevat. Het zijn calorische producten en rijk aan vetten. Als u wilt afvallen, moet u een energietekort creëren, maar onderzoek toont aan dat een caloriearm mediterraan dieet vergeleken met een caloriearm vetarm dieet veel betere resultaten geeft bij het afvallen.

Afslanken met het mediterrane dieetEchter, als je denkt dat de sleutel tot een slank figuur ligt in de zeldzame consumptie van maaltijden, in kleine hoeveelheden, heb je het mis! Beroemd om hun liefde voor feesten, eten de inwoners van zuidelijke landen vaak en veel, maar zeer divers en gezond.

Het mediterrane dieet kan ook als afslankdieet worden gebruikt, maar snelle en spectaculaire effecten zijn niet te verwachten. Dankzij de verandering in het mediterrane dieet, zullen we niet alleen gezondheid winnen, maar ook de kans hebben om ongeveer 4 kilo per maand te verliezen, terwijl we geen heerlijke, gevarieerde en waardevolle maaltijden opgeven!

AFSLANKEN

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here